luni, 5 noiembrie 2012

Să spunem cuvinte...

“Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece de delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.”
N. Stanescu

Dacă ar fi ca vocabularul limbii române să se reducă
doar la şapte cuvinte (7),
tu pe care le-ai alege?

Ştiut este că pentru a comunica o idee, pentru a exprima un enunţ sau a pune o întrebare avem nevoie de un bagaj lexical foarte bogat. Pe lângă cuvintele de bază fiind şi multe, multe alte variante, plus sinonimele, omonimele, antonimele, expresiile şi locuţiunile.
Şi în ciuda acestei bogăţii ne este foarte greu să ne înţelegem!
M-am gândit deseori cum am reuşi să ne conturăm părerile, impresiile, dorinţele, nemulţumirile dacă am renunţa la această imensitate de nuanţe verbale şi am reduce uneltele comunicării doar la câteva?
Din aceste frământări s-a născut întrebarea de mai sus. La ea aş mai adăuga una:
Ce semnificaţie au pentru tine cele şapte cuvinte pe care le-ai ales?
Poate că două:
Care ar fi cuvântul comun preferat de toţi locuitorii de pe Terra?

Vă invit astăzi
(luni, 05 noiembrie 2012, ora 16.00)
să ascultăm şi să vorbim… cuvinte,
să ascultăm şi să cântăm… melodii
în cadrul emiisunii
MOZAIC!
Cuvântul şi melodia preferată, aici:
ID: radio_enigma_romania

Sunt Mariana Stratulat
şi îţi doresc o săptămână asezonată
cu veselie, cu multe împliniri,
cu vorbe bune şi melodii frumoase!
Numai la
http://radioenigmaromania.ro/
http://live.radioenigmaromania.ro:8000/listen.pls

Cuvintele sunt averea mea!