marți, 26 martie 2013

La ora 20.00 – Nevoia de comunicare





Tăcerea are glasul ei de înţelepciune; ascult-o!
Nicolae Iorga

Foarte mulţi dintre noi avem conturi pe reţelele de socializare şi ne putem “lăuda” cu un număr impresionant de “prieteni”.
Mulţi dintre aceştia fac parte din viaţa noastră reală, dar şi mai mulţi din lumea virtuală.

De ce vrem să fim prieteni unii cu alţii în acest spaţiu?
Ne ajută sau ne influenţează viaţa, modul nostru de a fi
aceste “prietenii”?
La ce ne foloseşte “mulţimea” aceasta de “prieteni”?
Ce căutăm şi ce găsim?




Bună seara! 
Timp de două ore vom comunica rătăcind

Pe cărări de viaţă, pe aripi de timpi
(marţi, 19 martie 2013, ora 20.00)
cu prieteni reali sau virtuali!

Mai e valabilă maxima:
“decât mulţi şi degeaba, mai  bine puţini şi buni”?

Scrie aici totul despre comunicarea pe reţelele de socializare
ID: radio_enigma_romania
http://radioenigmaromania.ro/public/despre-enigma/dedicatii

Sunt Mariana Stratulat
şi doresc să discutăm liber despre nevoia de comunicare.

Eşti dependent de comunicarea pe internet?

Uneori tăcerea poate fi sinonimă cu moartea
iar cuvântul spus la timp, sinonim cu viaţa.
N. Titulescu


9 comentarii:

  1. Camelia Vasuianca:

    va ascult enigmatici! Buna seara!
    Sunt un om care iubeşte muzica şi poezia, mulţi dintre prietenii mei virtuali sunt oameni care scriu poezie, iubitori de frumos... muzică, fotografie. Pe o parte dintre ei am avut ocazia să-i întâlnesc şi în realitate. O altă parte sunt foştii mei colegi din liceu, facultate, prieteni din vremurile copilăriei, rude, pe care timpul şi distanţa a făcut să nu-i mai văd atât de des... Am şi prieteni care mi-au cerut prietenia şi nu îi cunosc...
    în ianuarie 2013 am regăsit pe FB o verişoară pe care nu o mai văzusem de 28 de ani... în martie ne-am întâlnit - întâlnire emoţionantă în care ne-am amintit anii copilăriei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Corina Roth:

    Ne nastem cu nevoia de comunicare, si ne simtim bine unii in prezenta altora, ne face placere sa schimbam impresii, sa ascultam parerile altora si sa ne spunem propriile pareri. Simtim nevoia sa ne impartasim bucuriile si necazurile unii altora, sa daruim si sa primim afectiune.Internetul este o buna modalitate de a-ti face prieteni din orice colt al lumii si asta imi place ,fara asa ceva viata mea ar fi mai trista ,mai alesc cand esti departe de cei dragi O seara calduroasa draga Mariana si sa ne bucuram de fiecare zi si de tot ceea ce avem bun si frumos in viata !

    RăspundețiȘtergere
  3. Corina Roth:

    Nu îmi este frica de prietenul care ma ataca... îmi este frica de prietenul fals care mă îmbratisează.....un gand bun pentru o seara frumoasa


    Urâti -va iubind

    Felicia Feldiorean

    Treceti iubirea pe curat
    Si ciorna aruncati -o -n mare
    Caci prea mult toti ati incercat
    Sa va iubiti cu disperare.

    Iubiti-va in patru zari
    Si sufletul va fie ceata,
    Va pierdeti urma pe carari
    Si va spalati pe ochi cu viata.

    Sa ne ducem pana la targ
    Si sa vedem cati lei mai face
    Iubirea asta data-n parg
    Ce face atatea si desface.

    Scapati si de povara ei
    Si mai scapati si de tacere
    Si veti vedea cati Dumnezei
    O sa se nasca din durere.

    Aduce-ti vinul sa il bem
    Si sa cersim cum se cuvine
    Iubirea asta cu blestem
    Pe care o facem de rusine .

    Sa fie cerul blestemat
    De clipele fara iubire
    De ne-am iubi cu adevarat
    Am reinvia de fericire.

    Iubiti-va in oatru zari
    Si sufletul va fie ceata
    Va pierde-ti urma pe carari
    Dar va spalati pe ochi cu viata.

    RăspundețiȘtergere

  4. chirica constantin:

    Bună seara și traditionalul de acum ... emisiune ușoară! Nu, nu sunt dependent de comunicarea prin internet, cu toate că este intradevăr un mijloc facil de apropiere, dacă pot să spun așa. Prefer totuși comunicarea ... live. Dar așa cum spune o vorbă veche din bătrâni, la nevoie te culci și în patul altuia!

    RăspundețiȘtergere


  5. Diana:

    Ma bucura faptul ca am ragazul sa va scriu ceva de la mine, deoarece-pana acum-ma aflam la munca in timpul “mozaicului” si nu am apucat decat sa spicuiesc de pe Internet cate ceva.
    Eu, in adolescenta, mi-am facut o mana de prieteni putini si buni pe care i-am pastrat pana in ziua de azi. Ei m-au facut sa ma simt la acea vreme iubita, apreciata, pretuita si sentimental a fost reciproc. Cu timpul insa ei au parasit tara in cautarea uni trai decent si s-au stabilit (marea lor majoritate) in strainatate.Eu am ramas sa-mi aprofundez studiile, sa ma perfectionez, gandind ca poti supravietui si in tara cu o meserie buna si niscaiva diplome. Dar…m-am trezit singura intr-o buna zi, departe de toti cei dragi, care-mi umpleau viata.
    In 2001 am descoperit ca mai exista o lume conexa si anume lumea virtuala. Am devenit atunci aproape dependenta de ea. Mi-am facut prieteni virtuali in toate colturile tarii, care s-au dovedit a fi la fel de “vii” ca si cei reali. La fel de adevarati si la fel de fideli. Pentru asta nu pot decat sa fiu recunoscatoare Internetului. Bineinteles, nu exista padure fara uscaciuni, dar intr-un final ei s-au selectat singuri, si au ramas cei adevarati pe care, de asemenea, i-am pastrat pana azi.Acolo, in lumea virtuala, mi-am aflat si marea dragoste, care s-a concretizat intr-o frumoasa si lunga relatie. Din pacate, in lumea reala, aceasta s-a destramat.
    Dar cu anii am inteles ca trebuie sa-mi iau înţelepciunea din tot ceea ce-am trăit şi experimentat de-a lungul timpului şi să înţeleg ce impact au avut acele experienţe asupra omului care sunt astăzi sau asupra înţelepciunii pe care am căpătat-o până astăzi. Am constientizat că fiecare experienţă trăită şi-a avut rolul său perfect potrivit în viaţa mea, am intels că fiecare persoană ce mi-a ajuns în cale mi-a fost un mesager minunat, prin intermediul căruia Dumnezeu a vrut să imi transmită un mesaj despre mine insami, m-am eliberat de poverile şi de vinovăţiile pe care le-am proiectat pe umerii altor persoane. I-am putut privi cu iubire şi blândeţe, înţelegând că au fost nişte suflete ce s-au pus la dispoziţia mea, pentru a-mi oferi înţelepciun
    înţelepciunea ce numai prin conjunctura respectivă as fi putut să o preiau, am intels că trecutul a fost perfect, exact aşa cum a fost, iar fiecare experienţă şi fiecare om mi-a fost un mesager al Divinităţii. Aasadar fiecare dintre ei, real sau virtual, isi are locul lui in inima mea si nu ii voi sterge niciodata.

    Diana: Pentru ei, toti prieteni mei reali si virtuali, dedic piesa “Ce e dragostea” interpretata de Stefan Banica Jr. si Marius Moga

    RăspundețiȘtergere

  6. hlk_benner:

    buna seara
    nu sunt dependent de comunicarea pe internet
    dar e cea mai accesibila
    in legatura cu prietenii virtuali
    se prea poate sa iti faci prieteni virtuali atata timp cat nu ai asteptari
    adica rezumi relatia la discutii
    si prefer prieteni putini da buni
    adica nu se da nici o medalie daca ai o suta de prieteni
    sau 1000
    conteaza sa te poti baza pe ei si ei pe tine
    daca sunteti un grup restrans legaturile sunt mai stranse
    avem mai multe pile
    reduceri multe
    daca ai multi prieteni virtuali
    si in plus comunicarea orala e obositoare
    asa ca e mai usor sa tastezi
    si poti vinde mai usor diverse bunuri si servicii
    pe retelele de socializare
    in prima faza sunteti prieteni dezinteresati
    faceti doar cunostinta
    apoi ii oferi reduceri de grup
    la nu stiu ce produs servicii

    RăspundețiȘtergere

  7. Diana: va iubesc si va ascult cu mare drag

    Nu de puţine ori, suntem nevoiţi să ne adaptăm în diverse grupuri la şcoală, serviciu sau acolo unde petrecem mai multe ore zilnic. Pe acei oameni nu-i putem alege, aşa că acomodarea necesită un oarecare efort şi bunăvoinţă pentru ca relaţiile să funcţioneze mai bine, acolo unde în locul comunicării domneşte o anumită tensiune.
    Relaţiile clasice au de suferit tocmai pentru că pentru a le construi este nevoie de răbdare şi mai multă implicare pe termen lung. Pe Internet, totul se desfăşoară în alt ritm, deşi găsim şi aici lacune. Există riscul să investeşti într-o relaţie mai degrabă prin prisma imaginaţiei decât a realităţii. Îţi poţi face în minte un portret şi să te raportezi la el atunci când comunici. Nu spun că acest aspect nu poate fi întâlnit şi-n viaţa reală, dar şansele ca adevărul să fie văzut mai repede vor apărea mai uşor atunci când le observi cu proprii ochi. În special pentru sceptici.

    RăspundețiȘtergere

  8. Tamara Bucataru:

    Si apropo la tema ta eu cred ca , comunicare pe internet este benefica daca este facuta cu masura, daca nu devii dependent de ea.Calculatorul , televizorul, internetul sunt niste instrumente extraordinare daca sunt folosite ca mijloc de cunoastere, de informare si comunicare Dar daca stai la nesfarsit la povesti poate fi nociv

    RăspundețiȘtergere
  9. Diana:

    In relatiile virtuale partanerii nu se vad, nu-si cunosc adevaratele identitati, de fapt, la relatia respectiva participa, niste personaje ca intr-o piese de teatru care se scrie in timp ce se joaca, fiecare personaj scriindu-si singur rolul. Incet, cele doua sau mai multe personaje ajung sa imprumute cate putin din cel (cea ) care sta in spatele sau. Avantajul unor astfel de relatii virtuale, esta ca oamenii pot spune lucruri care in mod normal le-ar ascunde, ajutand astfel la descarcarea sufletului, daca respectam proportiile, as putea spune ca este rolul foarte important ar fi un fel de medie intre o vizita la psiholog si o spovedanie la preot. Marea diferenta consta in faptul, foarte important, ca atat la spovedanie cat si la psiholog discuti cu un om,

    cu toate ca se spune ca in primul caz ii vorbesti lui Dumnezeu, iar, in al dolea caz unui profesionist care pentru perioada cat dureaza vizita, nu mai e omul din buletin ci ceva impersonal. Ceea ce vad ochii, in ambele cazuri ( 80% din informatie creierul o primeste pe cale vizuala ) este un om si asta nu poate sa nu duca la o oarecare inhibitie generata de considerente morale, sociale si uneori chiar religioase, pe cand, in relatiile virtuale, putand sa dispari in orice clipa, singurele inhibitii pot fi doar fata de propria persoana.

    RăspundețiȘtergere

salut