duminică, 7 aprilie 2013

Masa de seara, inamic sau aliat?


O vorba veche din popor spune ca
masa de seara ar trebui sa fie data dusmanului.

Care sunt alimentele pe care ar trebui sa le eviti seara?

In primul rand, este vorba despre produsele zaharoase – dulciurile, cartofii, pastele, orezul si painea, indiferent ca acestea din urma au calitatea de a fi integrale sau nu. Nu te ingrasi mai mult daca mananci orez alb seara si mai putin daca alegi sa mananci orez integral. Exista o diferenta, intr-adevar, insa aceasta se observa in ceea ce priveste beneficiile pentru sanatate pe care le confera cerealele integrale.
Mai exista totusi cateva alimente care se furiseaza usor-usor in alimentatia noastra de seara sub pretextul ca ar face parte din categoria alimentelor sanatoase. Din aceasta categorie „vicleana” fac parte leguminoasele – fasolea, mazarea, lintea sau soia, porumbul, fructele uscate – de genul smochinelor sau al curmalelor, dar si fructele obisnuite pe care suntem indemnati sa le consumam de dimineata pana seara.
Ai incercat intotdeauna sa mananci sanatos si cat mai putin gras, evitand astfel riscurile unor cresteri in greutate sau ale instalarii diferitelor afectiuni. Insa nu ai stiut foarte bine ce alimente sunt mai bune pentru sanatatea organismului tau. Sfaturile de astazi se concentreaza chiar asupra acestui aspect – masa de seara: combinatia de cartof si mar, ornata cu felii de banane, s-ar putea sa nu ti se para prea apetisanta, dar cu siguranta iti va face bine!

Sfaturi pentru o masa de seara sanatoasa!



Masa de seara pentru o singura persoana poate fi pregatita din fulgi de cartof crud sau cartof cu coaja, razuit marunt si amestecat imediat cu o banana bine coapta, facuta piure; la acest amestec se adauga 1-2 mere rase, o lingura de ulei, o lingura de tarate, o lingura de nuci sau alune, o lingurita cu zeama de lamaie si putina uruiala de mei. Pentru ca amestecul sa arate mai atragator, se poate orna cu felii de banane.
Laptele nefiert este o hrana excelenta, daca “sursa” este sanatoasa.
Masa de seara poate fi compusa si din fructe de sezon, salata de fructe – cu conditia ca acestea sa fie bine coapte – sau din branza de vaci cu smantana.

Poftă bună şi seară minunată!

Un comentariu:

  1. Recomandari pentru masa de seara

    Fie ca suntem la dieta sau nu, de multe ori ne punem intrebarea ce este mai bine sa mancam la cina pentru a ne pastra sanatatea si pentru a avea un somn linistit? Sa nu uitam niciodata ca cina se ia cu minim 3 ore inainte de culcare, ca este indicat sa facem miscare si sa alegem variante usoare si sanatoase pentru masa de seara.

    Va propunem mai jos 10 mancaruri indicate pentru cina, care sa ne asigure o dieta echilibrata si o silueta frumoasa:

    1. Peste cu legume

    Atata acasa, cat si la restaurant, alege pentru cina un peste la gratar cu legume, fara adaosuri de sosuri grele. Se digera usor si vei avea o noapte linistita.

    2. Supa de pui

    Se prepara rapid si iti ofera toate vitaminele si nutrientii necesari pentru o dieta echilibrata. Mananca un singur bol de supa, fara paine, si te vei simti satula si apta pentru un somn fara probleme.

    3. Paste cu sos de rosii

    In afara de faptul ca se prepara in cateva minute, acest fel de mancare iti da energie pentru moment, ca apoi sa te linisteasca si sa te… adoarma. Alege un sos natural de rosii, preparat in casa din legume de calitate si condimente. Mananca paste cu rosii in cantitati mici!

    4. Friptura de vita cu salata

    Friptura de vita o poti prepara acasa, intr-o tigaie neaderenta, cu adaos de condimente si insotita de o salata verde simpla. La restaurant comanda carne de vita la gratar, facuta mediu si salata fara dresing. Este usor sa il faci tu pe loc din ceea ce gasesti in oliviera si vei scapa de caloriile in plus.

    5. Orez condimentat si creveti

    Orezul contine carbohidrati complecsi, iar crevetii acizi Omega3, esentiali pentru sanatate. In plus, este un fel de mancare exotic, foarte bun la gust si satios. Il poti prepara si singura acasa si nu este necesar adaosul de grasimi.

    6. Cartofi copti cu salata rucola

    Pentru o cina simpla, curata 2-3 cartofi medii si coace-i in cuptor cu ceva condimente, fara ulei. Salata de rucola cu zeama de lamaie va da un gust minunat cinei si nu vei avea nevoie de nimic altceva.

    7. Mancare de mazare cu pui

    Este un fel de mancare pe care il poti prepara cand ai timp si apoi il gasesti gata facut seara, pentru cina. Mazarea este gustoasa si dulce, iar carnea de pui te va satura. Foloseste un sos de rosii natural, preparat in casa, putina sare si piper.

    8. Salata de fructe

    Daca esti la dieta, o salata de fructe poate fi salvarea pentru cina ta. Alege fructe care contin cantitati mari de carbohidrati, deci portocale, mere, banane, cirese. Presara peste salata cateva nuci sau fulgi de migdale, insa nu adauga zahar.

    9. Iaurt cu cereale, nuci si miere

    O cina usoara si delicioasa poate consta si intr-un iaurt degresat, la care adaugi o mana de nuci si o lingurita de miere. Daca il lasi putin la frigider vei simti ca mananci o inghetata perfecta!

    10. Sandvis cu legume

    Daca te grabesti, iti poti face un sandvis minunat cu legume. Alege o vanata, un bostanel, o rosie si un ardei si taie-le nu foarte marunt, apoi trage-le putin intr-o tigaie neaderenta, cu sare, piper si condimente dupa gust. Painea trebuie sa fie integrala, iar sandvisul este gata in cateva minute.

    Să vă fie de bine!

    RăspundețiȘtergere

salut