vineri, 24 aprilie 2015

Poet şi... poezie



“Nu sunt sigur de nimic cu excepţia sfinţeniei afecţiunii inimii şi adevărului imaginaţiei.”
 John Keats

Poezia

Poezia iubeşte
de la pământ până la cer,
cât o ţine lumina
de la sărut la mister.

Mariana Rogoz Stratulat
Ireral, ed. PIM, Iaşi, 2013


“Poezia ar trebui să ne reţină atenţia prin exces de fineţe, nu prin singularitate; ar trebui să uimească cititorul prin formularea celor mai înălţătoare gânduri ale sale şi să pară aproape ca o aducere aminte.”
 John Keats

Metamorfoză

Mă-nchid într-o piatră
cu ochi de topaz
să scriu o scrisoare
pe ani şi obraz.
Cuvântul îmi geme
posac, vineţiu,
timpul vibrează
în noapte, târziu.
Un urs mă vrăjeşte,
mă-ndeamnă să zbor,
să fiu stea polară.

...Aş vrea să nu mor
când trec peste mine
coloane de ierburi
şi multe jivine.
Iar piatra mă strânge,
mă face arcadă,
un fir din sprânceană,
o veche baladă.

Mariana Rogoz Stratulat
Mozaic în Alb şi Negru, ed. PIM, Iaşi, 2013