joi, 24 septembrie 2015

Aproape Unul




Ce poate fi mai înălţător
decât refacerea întregului
 – Unului –
 prin dăruirea totală în iubire prin iubire?

*****
Aproape Unul

M-ai înşirat
peste tot:
prin casă,
prin vorbe,
prin tine...

Vroiai
să mă vezi,
să mă auzi,
să mă vorbeşti,
să mă citeşti,
să mă numeri
în fiecare clepsidră...

Ochii
mi i-ai agăţat
de aripile din tavan,
buzele
mi le-ai lipit
de buzele tale
însetate de focul sărutului,
mâinile
mi le-ai aşezat
pe tâmplele vulcanului
pentru a călători
în spirala tăcerilor.

Tu şi Eu
 – aproape Unul - 
trăim,
murim,
trăim...

Mariana Rogoz Stratulat
Aproape Unul, ed. PIM, Iaşi, 2015

*****

            Volumul reprezintă un mozaic liric bine structurat, a cărui temă principală este iubirea, principiile Yin şi Yang, alb şi negru, foc şi apă, bărbat şi femeie. Pe aceste contraste care se atrag, autoarea brodează imagini metaforice proaspete.
Cartea este cărarea spre trecutul populat de eu şi de tupe tâmpla visului pierdut”, pe care autoarea încearcă să-l recompună din imagini sugestive în care persoanele se contopesc rămânând una. (...)
Sensibilă şi romanţioasă, autoarea volumului a dorit o carte în care toţi îndrăgostiţii să se regăsească în visul de iubire, din care nu rămân în amintire decât cele trei: “vis, /sărut, / iertare” (Îmbrăţişare). (…)
Cartea poate fi un panaceu pentru durerile lumii, pentru cei nefericiţi şi singuri, pentru cei trişti care nu mai văd în viaţă un dar de la Dumnezeu.
Ea îi poate ajuta să treacă mai departe şi să vadă picătura aceea de vie Lumină, la care jinduim fiecare…
Ceea ce nu e puţin, dimpotrivă.

Cezarina Adamescu
12 Mai 2015