luni, 14 septembrie 2015

Contradicţii



Iubirea să-ţi fie frumuseţea timpului,
liniştea gândului, zborul dorului...
...armonia contrariilor...

**********

“Suferinţa mea de acum e viaţa mea.. Fără dragostea mea pentru tine, nu mă mai închipui în viaţă decât în stare de demenţă, poate... Să trăiesc fără să te iubesc ar fi pentru mine ca şi când nu aş mai simţi căldura soarelui, umezeala apei, şi totuşi aş trăi... Vreau să te iubesc pentru totdeauna, nu vreau să mă despart de sentimenul meu. Cred că ăsta-i motivul pentru care nu vreau să mor.” - Cella Serghi, Pânza de păianjen

***********
“... E mai bine... Sunt atât de fericită, A... Am să-ţi spun ceva. Un secret... Ştii, nu te mai iubesc. Ba te iubesc, dar ştii cum?... ca pe oricine şi ca pe toată lumea. A... Nu te mai iubesc, ştii? Mi se părea că suntem prieteni acum şi că poate să-mi spuie multe, orice, ca şi când nu ar fi vorba de noi, cei dinainte.” - Cella Serghi, Pânza de păianjen
**********
“Egor: Ce vrei să-ţi spun, Christina?... Ce vrei să-ţi spun? (repetă el privind-o în ochi). Eşti moartă sau eşti numai în vis? Dar acum te iubesc... N-am vrut să te iubesc la început, mi-a fost frică de tine! Dar acum te iubesc! Ce mi-ai dat să beau, Christina? Ce mătrăgună rodeşte din buzele tale?!... Aş vrea să te sărut!” Mircea Eliade, Domnişoara Christina

***********
Contradicţii

Te strig
şi nu mă găseşti,
mă cauţi
şi nu te aud,
te iubesc
şi curg prin tine
petală...

Mariana Rogoz Stratulat
Foc şi Apă, ed. PIM, Iaşi, 2014