marți, 3 noiembrie 2015

Tu ce iubeşti?



Sunt o fiinţă sensibilă, exagerat de sensibilă. Plâng pentru orice nenorocire şi pentru orice om trist, dar în acelaşi timp zâmbesc la fiecare adiere de vânt, la orice foşnet de frunze sau murmur de ape...
Iubesc să scriu despre toate acestea. Iubesc să citesc zi şi noapte fără să-mi dau seama că fila din calendar este alta. Iubesc că îmi doresc lucruri neobişnuite care nu vor fi reale vreodată în viaţa mea. Iubesc că îmi permit să fiu deschisă, vulnerabilă, că mă exprim aşa cum gândesc şi cum simt, fără măşti, în faţa tuturor. Iubesc să mănânc dulciuri în cantităţi uriaşe, să beau multe căni de ceai îndulcit cu miere, iubesc că sunt vegetariană, că port pălării, că ascult oricând cele mai frumoase melodii, poezii...
Iubesc  să vorbesc dimineaţa cu soarele şi să respir aerul cald sau rece, în funcţie de anotimp, privind imensitatea cerului de pe terasă în zori, în amurg sau noaptea, târziu, când pot discuta cu stelele şi luna. Iubesc să mă uit spre cer fascinată de albul norilor pe care i-aş lua în braţe şi i-aş săruta de mii de ori.
Iubesc să mă cuibăresc în braţele fotoliului când îmi este frică şi inima bate, bate speriată din motive numai de ea ştiute. Iubesc să mă privesc când am emoţii, când îmi tremură vocea şi... nu înţeleg de ce.
Iubesc că deși am tot ce îmi doresc nu am uitat să mă bucur de lucrurile simple, de lucrurile mici din viața mea.
Iubesc când primesc mesaje frumoase. Iubesc când primesc mesaje mai puțin frumoase, insulte, critici, pentru că știu că atunci am reușit să apăs un buton nepotrivit. Iubesc că nu ştiu să instalez programe în calculator şi cineva râde de mine.
Iubesc oamenii… oamenii pe care pot să îi admir, de la care am ce învaţa, pe cei care mă fac să mă simt mică în comparaţie cu imensitatea spiritului lor.
Mai iubesc ceva ciudat. Iubesc că într-o zi nu o să mai fiu aici, pentru că asta face viața cu mult mai interesantă, altfel ar fi doar o linie dreaptă, fără colțuri, fără curbe, fără scurte întreruperi.
Iubesc pentru că sunt destul de nebună să recunosc toate aceste lucruri unor oameni pe care nu îi cunosc personal dar pot să simt cum sunt, ce gândesc, ce fac în fiecare zi și pot să îi simt cum se bucură, se agită sau pur și simplu nu înțeleg de ce fac atât de multe greșeli, de ce mănânc litere când am zis că de fapt îmi place să mănânc prăjituri.
Dar cel mai mult, dintre toate lucrurile, persoanele, momentele, gândurile și ideile iubesc faptul că pot să iubesc. Iar acest cuvânt, ”iubesc”,  este mult prea banal pentru a descrie acel sentiment care stă ascuns în spatele lui.
Iubesc pentru că aşa simt!
Întrebarea mea pentru tine, după ce te-am plimbat puțin prin universul meu, este… tu ce iubești?