marți, 24 mai 2016

De vreme mi se face dor…



Când vezi sufletul curat şi nevinovat al unui copil,
 îţi vine parcă să zici
că orice mamă e o "născătoare de Dumnezeu".
Francis Bacon

         Parcă văd, parcă aud din dureri şi bucurie, cum într-o zi de primăvară rece, îmbrăcată în sărbătoarea Floriilor, am primit în braţele larg deschise un prunc, un suflet cu ochi de stele, cu buze murmurând izvoare. Atingerea de această fiinţă pe care o purtasem în mine timp de nouă luni a fost intrarea mea în lumea mirifică a tainelor divine. Am păşit timid, cu emoţie dar cu graţie şi cu multă, multă dragoste. Din clipa aceea devenisem “mamă”!
         În familia în care am văzut lumina zilei, mama era conceptul de armonie şi dragoste, de linişte şi înţelepciune, de tandreţe şi credinţă. Voi reuşi să fiu şi eu ca mama? – a fost prima întrebare pe care mi-am pus-o privind cu duioşie micuţa făptură ce se odihnea la pieptul meu, mult prea obosită după efortul din timpul unei nopţi de luptă şi curiozitate de a cunoaşte lumea.
       Ce înseamnă să fii mamă?
Să fii prezentă în fiecare clipă în viaţa copilului, ar fi un răspuns total, dar convenţional.
Să zâmbeşti, să mergi, să cânţi, să vorbeşti, să doreşti, să înveţi, să ierţi, să gândeşti, să te joci, să creşti, adică să trăieşti toate stările prin care trece copilul tău.
Să plângi, să suferi, să fii tristă, să aştepţi, să tremuri – fără să fii văzută, fără să ştie cineva că tu treci prin momente dificile când puiul tău are febră, sau examen, sau e plecat undeva, departe de casă.
         De fapt a fi mamă e echivalent cu Dragostea  nemărginită!
Adică să iubeşti, să iubeşti, să iubeşti cu toată fiinţa ta primul ţipăt al vieţii, scâncetul şi gânguritul, vorbele limpezi şi curate ale celui care-ţi va spune, privindu-te cu încredere în ochi, “Mamă”.

De vreme mi se face dor…
Îmi pierd minutele
în foşnetul din gene…
O libelulă se strecoară-ncetişor
în dragostea de mamă,
în pridvor,
în omătul din palmă…

E o trăire continuă de bucurie, de fericire,de  înălţare.
Răscolitor şi mângâietor!

Mariana Rogoz Stratulat
Panciu, 24 mai 2016