joi, 9 februarie 2017

Azi e ziua mea!



Azi e ziua mea. Am ales, ca în fiecare an, să nu sărbătoresc.
De ce?
Pentru că în această zi vreau să fiu numai cu mine, să urc în lumina sufletului, să-mi ascult tăcerea și clipa, să-mi număr penele și dorurile, să-mi privesc zborul și pașii, să mă iert pentru multe și puține, să mulțumesc Domnului pentru că mi-a binecuvântat trecerea prin timp, pentru că m-a fericit să întâlnesc oameni cu zâmbete și cuvinte calde, pentru că m-a învrednicit să fiu copilul unor părinți iubitori și la rândul meu să am un copil minunat.

Azi e ziua mea! Pot să-ți cer ceva?
Îmbrățișează-mă!
Mulțumesc!

Panciu, 10 februarie 2017

***

Curriculum vitae

M-am născut
 într-o vorbă
la început de poezie
când pisicile
miorlăiau la stele
pe acoperiş,
iar ursitoarele
torceau secundele
împreună
 cu un arici.

La ceasul
deşteptării mele
un pegas
m-a purtat în zbor
şoptindu-mi
lacrimi printre gene,
ţesându-mi
doruri din ulcior.

M-am rătăcit
prin soare şi prin lună,
am curs domol
prin ochii din furtună,
am fost aleasa
apei din fântână
şi gândul focului
din strună.

Am fost menită
să-l iubesc pe El,
să tulbur somnul
şi pădurea,
să-mi număr
paşii exilaţi
în cer,
să fiu o pasăre
ce cântă albul ger,
să mor
în templul unui zeu.

Descântă-mă,
bătrâne Prometeu!

Pași în exil, ed. PIM, Iași, 2015



Existenţă

Inima mea - un soare;
cuvântul meu -
ecou evadat din durerea munţilor;
gândul meu -
un regat în care sentimentele plutesc
deasupra timpului...

Chiar dacă nu vă înţeleg,
chiar dacă nu-mi vedeţi aripile,
eu vă iubesc...
Dar când ochiul vostru se va deştepta
va fi prea târziu,
şi eu n-am să pot să vă iubesc!
Voi plânge însă la ofilirea voastră!

Ah, fire de iarbă
îndrăgostite de moarte!

Mariana Rogoz Stratulat
Literatura de Azi, 29 iulie 2016

https://www.literaturadeazi.ro/ssr/existenta

6 comentarii:

  1. O IMBRATISARE CAT CUPRINDE DEPARTAREA CU STIMA SI PRETUIRE !
    LA MULTI ANI CU SANATATE !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc din suflet, Victoria! Să-ți fie bine, liniște și pace în viața ta!

      Ștergere
  2. Prometeu te a îmbrățișat si ti a din focul lui sa ardă in ochii tai,iar Pegas din aripa lui sa zbori acolo unde altii nici nu gandesc...La mulți ani,Mariana!Din tot sufletul!
    P.S.CV-ul tău m a inspirat :-).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Din darurile ce-am primit am împărțit tuturor cu dragoste și bucurie!
      Te îmbrățișez, Alina! Să-ți fie mereu bine și frumos în suflet și viață!

      Ștergere
  3. Soare in suflet , multe impliniri si spor la scris si inspiratie draga Mariana !!!

    Imbratisari multe din Germania, Corina !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru frumoasa ta prietenie! Ești un om delicat și sincer! Te prețuiesc!

      Ștergere

salut