joi, 2 august 2018

Zbor


Ca să zbor, nu am nevoie de aripi.
 E suficient să trăiesc libertatea și nemărginirea cerului.

***
Ţi-am spus?

Îmi sunt ochiul ce-şi ascultă zbaterea frunzelor
- bătăile inimii mele -,
glasul ce strigă în golul din cer
dragostea învinsă
de frigul
din oase.

Numai cuvântul pluteşte pe marea
ce arde în flăcările
înnodate
de ţipătul pescăruşilor.

Vântul îşi roteşte gândurile
şi-mi alungă fulgii de zăpadă.

Zbor!
Nu am nevoie de aripi!
Ţi-am spus, oare,
că sunt Pasărea din Visul tău?

Doamne, de ce m-ai pedepsit cu mine?
ed. Detectiv Literar, București, 2017

***

Zbor

Voi zbura în nopţile cu lună
cântând,
descântând
- un ultim cuvânt.

Lumină îţi sunt,
tăcere şi piatră,
ninsoare, copac în oglindă,
hieroglifă, flacări în apă,
pământ...

Castanii orbi, ed. Rafet, Râmnicu Sărat, 2016

***
Zbor

Astăzi vom zbura cu fluturii!
Vom număra împreună sânzienele
pierdute pe aleea umilinţei.
Apoi ne vom juca
cu iepurii şi vulpile
căzute dintr-un nor.
Vom admira caii înaripaţi,
vom îmbrăţişa clipa
în care
ne naştem murind.

Ireal, ed. Pim, Iași, 2013

***
Zbor

Ieri mi-am pierdut o aripă...

Lacrimi alunecă printre pene...
Pe umărul gol
se-aşează
un condor
rănit...

Zburăm... zburăm... zburăm...
Suntem noi şi aripile noastre...
eu - aripa dreaptă,
 tu - aripa stângă...

Suntem o singură bătaie de aripă...

Ochii din cuvinte, ed. PIM, Iași, 2014