joi, 12 decembrie 2019

”Amăgirile Nemuririi”


Iată-mă aproape de ultima suflare a acestui an, un an în care am experimentat viața într-o colivie.
Ce am simțit, prin ce stări am trecut, câte angoase m-au torturat, toate, mă voi strădui să le dau uitării. Voi încerca să uit și să iert pe cei care m-au refuzat sau mi-au închis uși, care mi-au răsucit pumnale în clipele, ce deja agonizau neputincioase a se salva din chingile așteptării fără sens sau de a găsi soluții de salvare.

Și totuși, Cineva de Sus, dar și de aici, de pe pământ, mă iubește!
Mulțumesc! Mulțumesc! Mulțumesc!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2913498522018183&set=a.1244046402296745&type=3&theater

***

”Amăgirile Nemuririi” e cartea care mă vorbește timid și liniștit, ca zâmbet și lacrimă, în noua mea viață, care mi se pare infinită.
Cel de Sus mă ascultă în fiecare zi, iar pe cei de aici se cuvine să-i numesc și să le mulțumesc, iar și iar, pentru încredere, răbdare, înțelegere, cuvinte, flori, scări...
Ei sunt, într-o ordine aleatorie:
Valentin Ajder, editura EIKON, București;
Diana Vrabie, conf. dr, critic și istoric literar;
Felix Pătrășcanu, Fan Curier;
Daniel Cristea Enache, conf. dr., directorul revistei Literatura de Azi;
Odilia Roșianu, redactor-șef revista Literatura de Azi;
Rodica Rodean, președinta Asociației Universul Prieteniei;
Mariana Sava, profesor;
George Valentin Strătulat, fiu.

***
”Amăgirile nemuririi reprezintă o carte a deplinei maturități, cu mari izbânzi în ceea ce privește dexteritatea imagistică și aprofundarea viziunii poetice, marcând o nouă etapă în creația Marianei Rogoz Stratulat. Îmbrăcate într-o densă atmosferă  tulburătoare, poemele din acest volum relevă un lirism al fragilității și efemerității ființei umane, într-o lume în care adie neantul și în care temerile, conștientizarea derizoriului existențial se diluează în stări de reverie melancolică. Menținerea echilibrului între sensibilitate, imaginarul poetic animat de mister și țesătura estetică conturează inspirat profilul poetic original al acestui volum.”

Diana VRABIE
***

Timpul trece prin mine...

Lebedele s-au ascuns într-o altă
poveste
spusă demult de valurile mării.

Doar eu și câțiva pescăruși răniți
ascultăm îngenunchiați în fața altarului
slujba vecerniei.

Arhangheli și îngeri
se rotesc în ochiul adormit
pe țărmul cerului.
Dumnezeu ne șterge grăbit
rătăcirile și amintirile,
alergările și pustiirile.
Timpul trece prin mine,
cum vântul
prin fereastra deschisă spre
moarte.
Miros a țipăt și zbor,
a lumină și izvor.

Sunt valul stingher

din lacrimi și cer,
sunt perla-vioară
în scoica-fecioară.

Marea își rostogolește
nisipul destinului
peste mine.