joi, 8 martie 2012

Revelaţie


Eu cred 
că toate comorile întregului univers 
se găsesc într-un suflet de femeie.
Iubirea,
 zâmbetul şi lacrima, 
misterul divin al facerii, 
curgerea nesfârşită a timpului, 
liniştea nemărginită a vieţii,
 toate,   
toate s-au ascuns într-un suflet de femeie!
Şi toate acestea 
sunt venerate într-o zi de început de drum.
 Într-o zi de primăvară 
când lumina 
ne înveşmântează cu boare de speranţă, 
cu iarbă şi flori, 
cu cer senin 
şi cu vorbe colorate.

Într-o astfel de zi 
m-am trezit dimineaţă 
şi am simţit 
cum sufletul meu rezonează
 cu sunetele poznaşe ale ploii, 
cu tremurul timid al razelor de soare, 
cu paşii trecătorilor grăbiţi către fericire. 
Am alergat să-i ajung 
dar m-am poticnit într-o oglindă 
care-mi răsturnase, 
imagine după imagine, 
privirea,  
într-un dor de ducă. 
Şi m-am dus 
să-mi caut dreptul de a fi frunză, 
dreptul de a fi pasăre, 
dreptul de a fi Femeie! 
Apoi m-am îndrăgostit de un copac, 
am dorit să fiu liberă şi să zbor, 
am devenit tăcerea din cuvânt!

Panciu, 8 martie 2012