joi, 16 august 2012

Iubesc muzica



"Muzica este lumina lunii în întunecata noapte a vieţii."
Jean Paul Richter

Muzica transformă sau reverberează în sunet simţămintele şi senzaţiile sufleteşti cele mai profunde. Din această perspectivă, ea poate îngloba experienţa, gândirea şi sensibilitatea noastră. Muzica care ne place ne sugerează că am putea fi suflete pereche sau foarte asemănători cu oamenii care au compus-o. În acest context eu cred că arta muzelor reflecta adevăratul nostru eu.

Muzica m-aruncă departe,
în sfere...
îmi tulbură noaptea
şi ploaia din ele

Glasul veşniciei adoarme
sărutând
flacăra începutului,
a răsăritului
şi a necunoscutului...

Privirile necuprinsului se-amestecă
ca o taină a facerii,
a dragostei cernute
în culorile liniştii...

Te iubesc, te strig
şi-mi devorez frica
de părăsire,
de neîmplinire,
de adormire...

"Muzica este dragostea în căutarea unui cuvânt."
Sidney Lanier

Muzica este calea strălucitoare pe care poetul călătoreşte pentru a aduce cântecul său lumii.

Sunt muzica din tine,
sunt fir de viaţă şi zbor neliniştit
până la tine în cuvânt
unde m-am cuibărit
să-mi caut sufletul pierdut,
odată, pe-o frunză,
pe-o zbatere de vânt.

Acum mă chemi cu glas nevinovat
şi-mi spui că n-ai ştiut,
că n-ai aflat
că m-am topit şi-am înviat
în versul tău,
în vorba ce m-a mângâiat...
ba nu! ce m-a tulburat,
şi mi-a întins capcane
în izvoare,
în luminişuri de pădure
şi pe cărări de munte
unde m-am rătăcit
de mine şi de lume.

Acum eu mă întorc
în cântecul dintâi
să îmi adorm
dorinţa: rămâi, rămâi, rămâi...

Mariana Rogoz Stratulat
Lacrima din Paradis – ed.PIM, Iaşi, 2009



"Muzica răscoleşte toate sentimentele; şi, ca şi după o furtună, sufletul, liniştindu-se, devine mai bun, mai îngăduitor, mai nobil."
Vasile Conta
Sunt muzica de Mariana Stratulat - Dragos Sima - pian mp3

Asculta mai multe audio instrumentala