duminică, 16 septembrie 2012

Lacrima Dorului

Dorul, ce este dorul?

Noica il descria frumos:
“Virtuţile lui sunt deosebite, cu adevărat împărăteşti: e un cuvânt tipic de contopire a sensurilor, iar nu de simplă compunere a lor; e un cuvânt al deschiderii şi totodată închiderii unui orizont; unul al intimităţii cu depărtările, al aflării şi căutării; un cuvânt al ştiutului şi neştiutului, al limitaţiei şi nelimitaţiei, al concretului şi abstractului, al atracţiei de ceva determinat şi al pierderii în ceva indeterminat. Are o splendidă suveranitate în el, dar e un cuvânt al inimii numai, şi nu al gândului, după cum e un cuvânt al visului, şi nu întotdeauna al faptei.
… te poartă când spre trecut, când spre viitor, te încarcă şi de regrete şi de speranţă, îţi face uneori de îndurat insuportabilul, dar alteori de nesuferit ceea ce trebuie şi e bine să înduri. A plecat de la durere şi a scos tot ce putea din transfigurarea ei; dar nu a trecut de spirit, a rămas prins de suflet.”

 
Mi-e dor de copilărie, mi-e dor de o plimbare în parc, mi-e dor de drumeţii cu prietenii în munţi, mi-e dor de ţărmul mării, mi-e dor de vremurile de altădată, mi-e dor, mi-e dor de tine, mi-e dor de mine, mi-e dor de noi, mi-e dor…
Aproape că nu există zi în care să nu ne manifestăm dorul de cineva sau de ceva. Dorul nu ne lasă să dormim când suntem departe de casă, de părinţi, de copii, de iubită sau iubit, dorul ne face să devenim nostalgici după momentele de fericire pe care le-am trăit cândva, dorul ne metamorfozează în orice vrem sau nu vrem atunci când pune stăpânire pe întreaga noastră fiinţă şi nu ne părăseşte prea repede.
Dorul, cuvânt de iubire, cuvânt ce izvorăşte din amintirile sufletului pentru a se revărsa aprig sau liniştit peste clipele noastre de trăire.



*    *    *

Dorul, dorul călător, ne poartă astăzi paşii
(duminică, 16 septembrie 2012, ora 15.00)
„Pe cărări de viaţă, pe aripi de timp”
pentru a afla puţin, foarte puţin
de ce ne este dor de muzică şi de cuvânt?


cu Mariana Stratulat!

Dacă vă este dor, folosiţi ID: radio_enigma_romania
pentru a spune cum şi de cine vă este dor,
pentru a dărui dor din dor, dorul de viaţă, dorul de timp!

Vă doresc o duminică cu dor mângâietor, cu dor de iubire!


v