sâmbătă, 8 septembrie 2018

Azi


De-a lungul vieții am învățat că pot să văd curcubeul doar după ploaie, că mă pot bucura de spectacolul înfloririi doar după ce trece iarna, că pot fi fericită doar după ce ascult o melodie, citesc o carte bună, privesc în jur bucurându-mă de frumusețe, culoare și parfum, spun cuvinte blânde și calde celor pe care îi cunosc sau nu, îmbrățișez întreaga fire delicat și sincer, dăruiesc iubire întregii omeniri, întregului univers.
Tot ce fac, tot ce se întâmplă, toate au un sens.
Să trăiesc zâmbind, iubind, ca un copil, măcar până la sfârșitul vieții.

***

Curriculum vitae

M-am născut
 într-o vorbă
la început de poezie
când pisicile
miorlăiau la stele
pe acoperiş,
iar ursitoarele
torceau secundele
împreună
 cu un arici.

La ceasul
deşteptării mele
un pegas
m-a purtat în zbor
şoptindu-mi
lacrimi printre gene,
ţesându-mi
doruri din ulcior.

M-am rătăcit
prin soare şi prin lună,
am curs domol
prin ochii din furtună,
am fost aleasa
apei din fântână
şi gândul focului
din strună.

Am fost menită
să-l iubesc pe El,
să tulbur somnul
şi pădurea,
să-mi număr
paşii exilaţi
în cer,
să fiu o pasăre
ce cântă albul ger,
să mor
în templul unui zeu.

Descântă-mă,
bătrâne Prometeu!

Pași în exil, ed. PIM, Iași, 2015