miercuri, 13 noiembrie 2019

Apa buclucașă



Apa buclucașă

În mod sigur am o legătură foarte specială cu apa. De fapt, cred că relații deosebite am cu toate elementele primordiale. Le iubesc deopotrivă și, la rândul lor, mă iubesc,
Dar să revin la Măria Sa Apa, care, ieri, s-a manifestat tumultuos și pasional, aruncându-se năvalnic în curtea mea. Am descoperit-o întâmplător în zona zmeurei, când își săpa căi subterane spre... numai ea știe unde. Am încercat o comunicare cât de cât pacifistă, dar s-a făcut că nu mă aude, că nu mă înțelege, văzându-și mai departe de bolboroselile ei.
Cine să o înțeleagă, cine să o oprească? Mai ales că  nu vrea să asculte.
Ce poți să faci? Simplu! Pui mâna pe telefon și suni. Peste tot.
Am început, așa mi s-a părut normal, cu Sucursala Panciu (Compania de utilități publice), dar... era ora 17:00. Cam târziu, nu?
Nu am renunțat. Așa că am sunat la sediul aceleiași Companii, dar la Focșani. Aici mi s-a răspuns. După un dialog scurt, am fost asigurată că se va încerca salvarea mea din mrejele apei buclucașe, dar și de la o Factură uriașă. Îi mulțumesc mult domnului (nu-i știu numele!), care mi-a răspuns, pentru răbdarea cu care m-a ascultat, pentru înțelegere și promptitudinea cu care a soluționat problema. Da, rapiditate în a lua decizii! La mai puțin de 15 minute, două persoane s-au prezentat la poarta mea (Vasile Diaconu și încă un bărbat, mare iubitor de pisici) și au făcut o primă constatare a situației, au închis robinetul din cămin, urmând ca a doua zi, la prima oră, să revină cu o echipă, pentru a anihila  intenția de expansiune a năstrușnicei ape.
Întra-devăr, la ora 8:00, trei persoane au intrat în curte cu fel de fel de unelte, mașini, furtune și... un salut ce m-a dezmeticit din uimirea mea aeriană: Bună dimineața, doamna profesoară!
Mă uit cu atenție la chipul cu trăsături frumoase ale unui tânăr ce-mi zâmbește calm. Răscolesc prin cataloage, prin amintiri... Cine ești? - întreb eu, curioasă să descopăr vreun năstrușnic fost elev.
 - Ionuț Isac, vine răspunsul foarte prompt. Cel care...
Pe lângă vorbe, mi se îngrămădesc imagini și stări dintr-o altă viață, dintr-un alt timp.
Nu aduce ceasul, ce aduce apa.
Apa, cumințită de echipa de intervenție (Vasile Diaconu, Ionuț Isac și încă două sau trei persoane), susură molcom prin țevile noi spre locuri știute.
Vă mulțumesc, Oameni cu bagheta magică în mâini, vă mulțumesc pentru că știți cum să îmblânziți apele, pentru că sunteți buni și vrednici meseriași.
Mulțumesc domnului de la Compania de utilități publice, Focșani!

Panciu, 13 noiembrie 2019


foto: Mitzi, verificând calitatea lucrării