vineri, 26 august 2022

Pildă

 

 

Un bărbat si-a dorit o viață mai bună. Nu i-a plăcut casa în care locuiește, hainele pe care le poartă, într-un cuvânt, tot ce l-a înconjurat. S-a întrebat de ce cineva are tot ce se poate visa, în timp ce el nu are nimic.

„Acum, dacă aș avea o casă bună, o soție frumoasă, mulți bani, atunci aș fi fericit”, s-a gândit bărbatul, zile în șir.

Și apoi, într-o zi, l-a întâlnit pe Vrăjitor.

- Ți-am auzit gândurile, - spuse Vrăjitorul, - și sunt gata să te ajut. Spune-mi ce vrei și o voi face.

Bărbatul era foarte fericit. La început nu și-a crezut norocul.

- Se întâmplă cu adevărat? Doar intreaba si totul se va implini! Poate vrei ceva în schimb?

Dar Vrăjitorul a răspuns că nu are nevoie de nimic.

- Ai cerut atât de mult timp încât m-am gândit că probabil știi exact de ce ai nevoie. Întrebați și totul va fi!

- Excelent! - s-a bucurat omul. Am nevoie de o casă mare și frumoasă! O soție frumoasă, dar să știe să gătească bine. De asemenea, trebuie să am mereu mulți bani!

— Bine, spuse Vrăjitorul. Vei adormi și te vei trezi mâine dimineață și vei avea totul.

Într-adevăr, a doua zi dimineața bărbatul s-a trezit într-o casă mare și luxoasă, a fost întâmpinat de o frumusețe zâmbitoare care i-a fost soția. Micul dejun era deja pregătit. Totul a fost grozav. Pe numele lui i s-a deschis un depozit în bancă și oricât ar fi cheltuit, contul a fost completat tot timpul. La început, bărbatul nu și-a crezut norocul. El a fost doar încântat!

Dar zi după zi a zburat, lună după lună, și nimic nu s-a schimbat în viața lui. Și-a pus întrebarea: ce-mi mai poți dori, pentru că am deja totul? Dar, între timp, simțea că nu și-a găsit fericirea dorită. Și a început să-l cheme din nou pe Vrăjitor.

- De ce sunt nefericit, pentru că am totul? l-a întrebat bărbatul pe Vrăjitor când a venit din nou la el.

- Am făcut tot ce ai vrut. Așa că bucură-te de fericirea ta!

- Nu pot. Sunt singur în casa mea imensă, o soție frumoasă ,iar banii pe care mi-am dorit atât de mult nu-mi aduc satisfacție. De ce, răspunde-mi Vrăjitorul!

- Mi-ai cerut o casă, dar nu mi-ai cerut căldură și confort în ea! Mi-ai cerut o nevastă, dar nu mi-ai cerut dragoste și înțelegere! Mi-ai cerut bani, dar nu mi-ai cerut libertatea, puterea și bucuria pe care le pot oferi! răspunse Vrăjitorul.

Bărbatul era foarte fericit.

- Mulțumiri! Înțeleg totul”, a spus el. — Vreau toate astea! Da-mi aia!

- Ei bine, din moment ce înțelegi totul, atunci du-te și creează totul singur! – spuse Vrăjitorul și a dispărut.

 

Sursa:Internet