luni, 24 iunie 2024

Amintiri de sânziene

 

2.

 

În noapte se deschide cerul

să ne dezvăluie misterul

iubirilor pierdute-n zori

în ascunziş de reci culori.

Şi-ncet coboară cu fiori

învăluite-n dalbe flori

crăiese mândre, minunate:

sunt sânzienele visate

de orice fată, fată mare,

ori de-o femeie iubitoare;

sunt sânzienele dorite

în clipele neadormite

şi răvăşite de-o chemare

în dorul-dor şi-n marea-mare.

3.

Îmi ninge noapte pe cuvânt,
îmi plouă stele într-un cânt,
îmi este chin în dimineaţă
iar lacrima mă plânge-n ceaţă
când rătăcită sunt în dor
şi-mi caut viaţa într-un nor.
Îmi strig durerea în ecou,
în gândul vechi, în visul nou
şi mă ascund în ierburi moi
crescute-anume pentru noi.
Şi somnul cade peste gene
cu amintiri de sânziene.

 

Lacrima din Paradis, ed. PIM, Iași, 2009