joi, 1 august 2024

Carnavalul tematic: Personajele lui Creangă (parodie)

 

 

Hello!!

 

Eu sunt stră-stră-stră vara mai tomnatecă a Smărăndiței Popii,

cea din Amintiri, dintr-un sat cu oameni harnici,

cu nurori și capre, cu urși naivi și vulpi șmechere,

la fel ca pe la noi.

Mă numesc Esmeralda 

(un nume ce aduce cu sine o semnificație de lux,

eleganță și rafinament!

Doar nu era să mă cheme Smaranda,

ca pe strămoașa mea!)

Ea a rămas acolo, în sat,

să facă plăcinte și copii,

să fie nevastă cu bărbat.

Eu, și eu eram o zgâtie de fată,

ce nu prea aveam astâmpăr și mult m-am bucurat

când am fugit c-un candidat,

se pare, la... senat.

N-am stat prea mult cu el

că era cam bătrâior și foarte... chel.

De aceea m-am mutat

la un tânăr deputat

și, după cum se vede, foarte mult am evoluat.

Am codițe roz bonbon

- pe-ale mele le-am tăiat,

de-mpletit m-am săturat!

M-am schimbat în tot și toate!

Ca să fiu la modă, iată,

am pantofii de la Gucci,

poșetă de la Louis Vuitton,

hainele de la Versace.

Școli am absolvit mai multe,

fără Calul cel Bălan!

Doar c-un plic cu mii de sute

m-am licențiat, m-am doctorat

și-am ajuns vedetă-n... pat.

Căutați-mi altă rimă

la vreum post (TV) de făcut bani,

euro și verzi dolari.

Cam atât în astă seară!

Nu am timp de voi, eu merg la sală

să mă modelez c-un... to(r/n)t,

o căpșună și-un pahar de vin de... Panciu.

 

***

 

Află tu, bădiță Creangă,

lumea azi e altcumva:

Nu-i a ta și nici a mea.

E-așa cum spuneai mata:

„Lumea asta e pe dos, toate sunt cu susu-n jos.”

 

***

Text prezentat la Carnavalul tematic: Personajele lui Creangă (parodie),

în Tabăra de creație și re-creație ”Prietenii Ceahlăului” (22 – 27 iulie 2024, Ceahlău-Neamț)