duminică, 6 octombrie 2024

Poeme nevindecate

 

***

Este o zi cu soare,

cu cer deschis

și cu răcoare.

Este o zi în care

ascult tăcerea

ce-mi vorbește despre lumină,

despre-un ram

pe care se oprește-o pasăre

ce cântă -

un murmur lin, încântător -

despre viață, despre zbor.

 

Este o zi măreață cu tresăriri timide,

cu zâmbete-nghețate

și așteptări cu fluturi efemeri.

 

Doamne,

cât de mică eram cândva

și fără griji!

Nu știu când m-am schimbat

și-am început să plâng

cu macii și cu iasomia,

să mă ascund în picături de rouă,

să-mi număr tresăririle

din păr și din obraz.

 

Sunt tristă și veselă,

un contrast

ce-mi joacă feste.

Sunt o poveste,

o veșnică poveste,

de când mă știu în lumea asta

cu noduri și armonii funeste.

 

Cred că vin din soare

și că n-am pereche,

dar cred că sunt,

cum spun mai mulți,

mai degrabă-ntr-o ureche.

Nu mă ascund de nimeni

și vorbesc direct,

spun tot ce simt și ce iubesc.

De-aceea am dușmani o mie

și prieteni,

doar cuvântul dintr-un vers.

La vârsta mea,

de-o sută și ceva de ani,

mai scriu pe frunze și vulcani,

pe valurile vieții,

pe florea-lumânare din castani,

pe întortocheate poteci  absente,

pe realitatea asta înșelătoare,

pe adâncimi de-abis

întâmplătoare.

 

Cum să explic cuiva

ce-nseamnă o durere,

ce încântare-i dragostea,

ce bucurie e un răsărit de soare,

când îți așază-n brațe

o clipă arzătoare,

când într-o noapte se naște-o stea,

iar alta amorțește,

când iarna-ți ninge argintiu la tâmple

și-amurgul te-nfășoară cu amintiri

de ploi și scâncet de viori?

 

Îmi amintesc de-un mâine 

ce-aleargă pe câmpii,

ce are-un zurgălău la gleznă

și vântul în pridvor.

 

E-atâta iarbă într-un gând,

 încât și coasa s-a oprit din joc.

 

Timpul vine și apune.

Am înconjurat o lume.

 

Un singur clopot se mai aude...

 

Poeme nevindecate, ed. PIM, Iași, 2023