luni, 20 august 2012

Promisiuni

Să promit sau nu?

Cei ce promit şi nu se ţin de cuvânt sfârşesc în neputinţă şi frustrare.
La fel se întâmplă şi cu cei care îşi respectă promisiunile facute.
Paulo Coelho

“Promisiunea dată e datorie curată” aşa se spune într-un vechi proverb românesc.
Dar oare câţi dintre cei care promit consideră promisiunea o datorie de onoare şi o respectă?
Mai bine să nu promiţi ceva dacă ştii că nu te poţi ţine de acea promisiune, mai bine spui “nu pot” decât să promiţi şi să nu faci!
Eu, atunci când rostesc cuvântul “promit”, fac pe dracu-n patru să respect ceea ce am spus. Promisiunile faţă de alţii mi le ţin întotdeauna, promisiunile faţă de mine le încalc, mai ales atunci când este vorba de alţi oameni. S-a dovedit în timp că am greşit şi că ar fi fost mai bine să nu promit sau să nu mă fi ţinut de promisiune.
Şi totuşi… nu mă pot abţine!
Astăzi mi-am promis să nu mai promit nimic nimănui!
Credeţi că voi reuşi să nu îmi încalc această promisiune?

Mariana Stratulat
Panciu, 20 august 2012
Uşurinţa de a face promisiuni şi greutatea de a le ţine
sunt aproape inseparabile.
Axel Oxenstierna