duminică, 7 aprilie 2013

Trenul regal, folosit de Coppola şi Sergiu Nicolaescu, la Gara de Nord din Bucureşti


Trenul regal, care a avut oaspeţi precum Carol al II-lea, Gerald Ford şi regele Mihai, poate fi vizitat, la linia 14 din Gara de Nord din Bucureşti, până duminică, iar la finalul incursiunii în lumea vehiculului vechi de aproape 100 de ani vizitatorii pot vedea şi muzeul CFR.


Trenul regal a fost construit în 1928, la cererea regelui Ferdinand I, însă monarhul a murit înainte de finalizarea acestuia. Din 1928, trenul regal a avut oaspeţi de seamă, precum regele Carol al II-lea, principesa mamă Elena şi regele Mihai. După abdicarea regelui Mihai, trenul regal a devenit prezidenţial şi i-a plimbat, printre alţii, pe Gheorghe Gheorghiu Dej, Nicolae Ceauşescu şi Gerald Ford. În 1978, trenul a fost retras din circulaţie, iar în 2004 a fost preluat de Societatea Feroviară de Turism SFT-CFR.
Ceea ce se întâmplă la Gara de Nord până duminică este primul eveniment de expunere a trenului regal pentru publicul larg. În restul timpului, trenul este garat la Mogoşoaia, unde se află şi actualul tren prezidenţial, şi poate fi închiriat de persoane fizice sau de firme.
Trenul regal a fost şi vedetă în câteva filme, printre care “Orient Express”, de Sergiu Nicolaescu, şi “Tinereţe fără tinereţe” – lungmetrajul pe care celebrul Francis Ford Coppola l-a turnat la Bucureşti.
Trenul regal poate fi închiriat contra sumei de 11.500 de euro plus TVA pe zi, în cazul în care este tractat de o locomotivă modernă. Dacă trenul este tractat de o locomotivă cu aburi, preţul creşte la 16.000-16.500 de euro pe zi, a declarat pentru MEDIAFAX Adrian Căpitanu, şef Serviciu marketing şi turism al Societăţii Feroviare de Turism. Pachetul include un drum dus-întors până la destinaţia dorită de client (de obicei Sinaia).
Trenul, care este în proporţie de 85% compus din piesele originale, a fost expus pentru public de luni, iar seria de vizite se încheie duminică. Costul biletului pentru vizitare pentru un adult este de 16 lei şi include o vizită la micuţul muzeu CFR, şi de 11 lei pentru copii.
La urcarea în tren, vizitatorul aşteaptă să îi fie compostat biletul de un “naş” îmbrăcat în uniformă de epocă şi accesorizat cu un cleştişor cu care perforează tichetul.


Fără a fi opulent, trenul regal oferă tot confortul vizitatorilor care vor să călătorească în stil “high class”. În locul băilor de trei metri pătraţi, clasice în lumea feroviară, trenul regal are băi încăpătoare cu cadă şi chiuvetă cu policioară.


Compartimentele pot fi, după tipic, ori dormitoare cu paturi duble sau camere cu paturi suprapuse şi un mic lavoar. Culoarea predominantă este roşul imperial şi notă discordantă fac tablourile în culori pastel de pe pereţii încăperilor.
Unul dintre cele cinci vagoane ale trenului este salonul în care aveau loc întâlnirile cu regele. Cu o masă lungă, înconjurată de scaune tapisate cu piele de Cordoba, salonul sobru este înobilat de luminatoarele cu sticlă de Murano şi de câteva tablouri.



În fiecare vagon, vizitatorii sunt întâmpinaţi de un ghid care le povesteşte istoria trenului. De altfel, cei care vor să se fotografieze o pot face şi purtând câte un chipiu sau o jachetă de uniformă, lăsată drept decor în câte un vagon.
La finalul vizitei în tren, oaspeţii pot da o fugă şi la Muzeul CFR, unde pot vedea cum funcţionează o locomotivă, cum erau transmise mesajele între gări, cum arăta reţeaua feroviară română în funcţie de epocă sau o dioramă cu trenuleţe electrice – vedeta expoziţiei, de altfel.
Până la sfârşitul zilei de joi, trenul regal a avut aproximativ 3.500 de vizitatori. Adrian Căpitanu a declarat pentru MEDIAFAX că Societatea Feroviară de Turism îşi doreşte să repete acest eveniment şi în alte zone ale ţării – în Iaşi sau Timişoara. De asemenea, un alt plan al instituţiei este să expună trei vagoane din garnitura Gheorghiu-Dej.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

salut