miercuri, 11 ianuarie 2017

„Mulțumesc”



Vă mulțumesc pentru că sunteți, pentru visele și dorurile voastre care sunt și ale mele, pentru un zâmbet și un gând, pentru zbor, pentru cuvânt, pentru dragoste și viață!
Mulțumesc Universului pentru răbdare și îngăduință, pentru lună și soare, pentru nemărginirea timpului!
Mulțumesc!

***

Astăzi, 11 ianuarie, este celebrată Ziua Internațională a Cuvântului „Mulțumesc” (International Thank You Day).
Ziua Internațională a cuvântului „Mulțumesc” a fost instituită în anul 1994 și era marcată, inițial, timp de o săptămână – între 11 și 18 ianuarie.
Conform DEX-ului, cuvântul „Mulțumesc” este o interjecție (adesea cu valoare verbală), ce  exprimă cuiva recunoștința pentru ceva sau ca răspuns la o urare, la un salut etc..
Cuvântul rus „spasibo”, a apărut în sec. al XVI-lea, din două cuvinte „spasi Bog” (Domnul să te păzească). Curios este faptul, că rădăcina analogului englez – „Thank you” – de asemenea, are o semnficiaţie mai profundă, decât o simplă mulţumire. Aceasta ne demonstrează că „mulţumesc”, rostit în toate limbile lumii, a avut şi are o importanţă majoră în cultura oricărui popor.
Astăzi, de asemenea, este marcată Ziua Internațională a Laptelui. Legenda spune că laptele a fost livrat în sticle, pentru prima dată, în anul 1878.
sursa: http://diez.md/2015/01/11/pe-11-ianuarie-este-celebrata-ziua-internationala-a-cuvantului-multumesc/

***

"Există numeroase cărți care ne spun cum să medităm și ce formule să pronunțăm în timpul meditațiilor... Eu nu neg că aceste formule sunt frumoase, folositoare și eficace. Există însă un cuvânt ce nu este niciodată menționat, un cuvânt care pentru mine este cel mai puternic dintre toate, un cuvânt ce luminează, armonizează, vindecă, acesta este cuvântul „mulțumesc”. Eu am încercat multe metode în viața mea, eu am făcut multe experiențe, dar în ziua în care eu m-am obișnuit să pronunț în mod conștient cuvântul „mulțumesc”, eu am simțit că posedam o baghetă magică capabilă să transforme totul. Dacă știți cum să îl pronunțați, acest cuvânt va înfăptui în voi o lucrare până în măduva oaselor voastre.

Nimic nu este mai important decât să îi mulțumim Domnului: „Mulțumesc Doamne, mulțumesc din toată inima, cu toată forța gândului meu, din tot sufletul, cu tot spiritul meu, mulțumesc.” Aveți în față veșnicia pentru a verifica valoarea acestui cuvânt."

Omraam Mikhaël Aïvanhov