joi, 12 iulie 2018

E cel mai frumos



Cred că visul zborului vine dintr-un popas făcut cândva într-o gară sau într-o sală de așteptare sau, poate, dintr-un lan de grâu, când ciocârlia țâșnește ca o săgeată spre înflăcăratul soare.
Un tril, o fâlfâire grațioasă de aripă, o bucurie intensă a inimii și încrederea imensă a reușitei.
Acesta este zborul!
E cel mai frumos vis pe care mi-l pot permite și mi-l promit cât sunt încă aici, că voi găsi răgaz, oricând, oriunde,  să ating marginile cerului.

***

Tu zbori...

Tu zbori
ca o pasăre albastră
peste privirile mele.
Mă strigi
din înălţimile dorului
să te urmez
în umbra gândului tău.
Te aud, te văd
şi îţi aştept
penele răsfirate de vânt
peste tresărirea somnului
pierdut în ore,
peste durerea ruptă
din vorba inimii,
peste tăcerea zâmbetului
strivit de uitare,
peste răsăritul aşteptării...

Suflet de cocor, ed. PIM, Iaşi, 2011

***

21.

Mă sparg în ţipătul crispat,
în vocea gravă de bărbat
ce-n mângâierea lui perversă
îmi ţine dragostea în lesă.
Mă sfâşii în cuprinsul zării,
mă-nchid în adâncimea mării
să-mi dorm în peştele tăcut
orice prezent, orice trecut.
Mă regăsesc în mine - dor -
cu aripi frânte de actor.
Şi-n prăbuşirea mea senină
îmi cânt iubirea de ondină.

Lacrima din Paradis, ed. PIM, Iaşi, 2009

 
sursa foto: cacciaenaturainromania.it