joi, 17 octombrie 2019

Iertare pentru răstignire



E ușor să faci fel de fel de presupuneri despre anumite persoane, pe care le cunoști, mai mult sau mai puțin. E ușor să pui etichete, să colportezi, să denigrezi, fără a te gândi că prin tot ceea ce faci pui în mișcare energii negative, dar, tot fără a te gândi și mai ales din necunoaștere, de fapt, atragi către tine toate aceste dizarmonii. Apoi, revoltat și nemulțumit, te întrebi: ”Cu ce-am greșit, Doamne, de aduci atâtea necazuri asupra mea?” Răspunsul e la tine! Privește-te-n oglindă și-l vei găsi.

Chiar așa, de ce nu-și vede fiecare de viața proprie și moare de grija altuia?

***

Iertare pentru răstignire

Îmi este teamă de iubire,
de-mbrăţişare şi de dor,
de lacrima de fericire
ascunsă într-un strop de nor.

Îmi este teamă de cuvânt
când îl primesc săgeată-n piept
ca mătrăgună.
Ca descânt,
cu dragoste eu îl aştept.

Îmi este teamă şi de oameni
când îmi strivesc al vieţii rost
vânzându-mi visele pe galbeni,
lăsându-mă fără-adapost.

M-au răstignit pe crucea vremii
lovindu-mi ochii cu urzici,
m-au scufundat în golul mării
printre nebuni şi pricolici.

Le iert dorinţa de mărire,
le iert şi gândul veninos
şi le sărut a lor privire
şi timpul spre apus întors.

Mozaic în Alb și Negru, ed. PIM, Iași, 2013