miercuri, 9 octombrie 2019

Zâmbetul... Lacrima...



În calea noastră apar fel de fel de oameni: zâmbitori, încruntați, grăbiți, preocupați, răbdători, veseli, supărați, calmi, nervoși... din pricina situațiilor pe care le trăiesc zilnic sau ocazional. Fiecare cu ale lui! Există oameni ce zâmbesc fals și oameni care sunt adevărați, oameni cu care abia aștepți să te întâlnești și oameni pe care îi ocolești.
Am primit zâmbetul pentru a-l dărui și pentru a ne bucura de ceea ce suntem; am primit lacrima pentru a ne spăla privirea de cenușiul vieții, dar și pentru a ne marca emoțiile și bucuriile.
Zâmbetul și lacrima sunt armonia întregului, echilibrul stărilor noastre contradictorii.
Sunt frumusețea și împăcarea vieții.

***
Cuvinte… Lacrimi

Alături de cuvintele lui Aaron
florile
luminau nopţile din deşertul
însetat
de gânduri imaculate.
Lacrimile Omului
spălau spicele de piatră
răsărite
pe ţărmul nesfinţit
al secolului de ceară.

Castanii orbi, ed. Rafet, Râmnicu Sărat, 2016

***

O lacrimă

De vreme mi se face dor…
Îmi pierd minutele
în foşnetul din gene…
O libelulă se strecoară-ncetişor
în dragostea de mamă,
în pridvor,
în omătul din palmă…

Din câmpia cu oase
mereu înflorinde
vin
plâns şi cântec
de privighetoare bolnavă,
de iarnă hulpavă…

O lacrimă creşte
fără tată,
fără mamă.

Fanrezii lirice în nopțile cu maci albaștri,
ed. Rafet, Râmnicu Sărat, 2016

***
Azi dimineaţă...

În adâncimea albastrului
ochiul luminii
s-a deschis.
Am răsărit ca o poveste
în strai omenesc
şi am ars neobosit.

Trăiesc...

În abisul întunericului
ochiul luminii
va adormi.
Voi apune ca un sărut
în strai de cenuşă
visând mocnit.

Zâmbesc...

Doamne, de ce m-ai pedepsit cu mine?
ed. Detectiv Literar, București, 2017



desen; Maria Otilia Hodină