joi, 1 octombrie 2020

1 octombrie - Sărbătoarea Acoperământul Maicii Domnului

 

Sărbătoarea Acoperământul Maicii Domnului este o zi sfântă cu puternice semnificații în rândul credincioșilor. Se spune că rugăciunile rostite în această zi sunt făcătoare de minuni.

Sărbătoarea de la 1 octombrie se mai numește și Pocroave. „Pocroavele“ este denumirea populară a Acoperământului Maicii Domnului. Este, de fapt, un cuvânt slavon care înseamnă acoperirea pământului cu brumă sau cu zăpadă.

„O, Mamă prea iubită și Preasfântă Fecioară Maria, Tu care desfaci «nodurile» ce îi sufocă pe copiii Tăi, întinde-ți mâinile milostive spre mine. Îți încredintez astăzi acest «nod» (necazul) și toate consecințele negative. Îți dau acest «nod» care mă chinuie, mă face nefericit și mă împiedică să mă unesc cu tine și cu Fiul Tău, Mântuitorul meu.

Cred cu tărie că poți să desfaci acest «nod», pentru că Domnul Iisus îți dă întreaga putere. Tu ești Mama mea, știu că vei face aceasta pentru că mă iubești cu însuși iubirea Lui Dumnezeu. Maica Domnului, care desfaci «nodurile» vieții mele, roagă-te pentru mine! Îți mulțumesc, Măicuța mea preaiubită!”