duminică, 5 aprilie 2009

ÎNCHIPUIRE

Mi-amintesc, cum într-o vară, mă gândeam, aşa,-ntr-o doară, cum ar fi să fie oare eu, fiinţă, într-o floare?!

N-am sfârşit bine de zis trupul strâns mi-a fost cuprins într-o frunză verde, lată, eram floarea minunată ce-n grădină se vedea, primadonă se visa! Şi cum sta, gingaşa floare, s-a îndrăgostit de soare şi i-a oferit în dar dorul sufletului-jar. Floarea firavă, subţire, şi-a pus vălul, pentru mire, ca mireasă ea să-i fie! (N-avea însă pălărie!) El cu raza lui de foc a prins floarea de mijloc, a purtat-o prin pădure tot nectarul să i-l fure! Roua norilor i-a dat să-i fie pentru scăldat dulci petale - catifea. Fericită se credea! Dar spre seară a văzut că rochiţa i s-a rupt, iar petalele frumoase îi erau pleoştite, roase. Floarea mândră, parfumată, se vedea acum... uscată. Tristă-şi plângea rătăcirea, frumuseţea şi iubirea... Suflet-floare chinuit visul drag s-a isprăvit!..

Şi deodată, m-am trezit sub căldura-i arzătoare...

-Oare-am fost...ori n-am fost floare?

Mariana Rogoz Stratulat

Panciu, 5 ianuarie 2009