marți, 20 iulie 2010

Trăire


De-aici, din Vrancea mea de dor
vă dau bineţe tuturor,
vă-mbrăţişez cu cerul şi pământul,
cu Mioriţa, soarele şi vântul,
cu norii grei de ploaie şi de gând,
cu miile de stele, rând pe rând.
De-aici, din Vrancea, astă seară
vin toţi strămoşii prima oară
să povestească cum a fost odată
un Făt Frumos şi-o mândră fată.
Coborâtori din adâncimi de viaţă,
cu timpu-n braţe ei ne-au dat povaţă:
să fim pe cale visători,
să fim alături de miori,
să fim cu brazii tineri fraţi,
să fim străjerii din Carpaţi.
Şi ne-au mai spus la început de drum
să ne iubim etern de-atunci şi pân-acum.
Şi iată-ne cu dragostea pe umăr
cum măsurăm al gândurilor număr
şi cum privim la tot ce-a fost şi ce va fi
şi nimeni zborul nu ni-l va opri.

Mariana Stratulat
Panciu, 19 iulie 2010

2 comentarii:

  1. Am învăţat devreme...
    Miercuri, 21 iulie 2010, spre seară...
    Radio Universul Prieteniei- Mereu aproape de tine...

    Am învăţat devreme
    Să tac şi să ascult
    Şi-aşa în lumea asta
    E-atâta gălăgie,
    Răbdare îndelungă să am,
    Nimic mai mult
    Şi-apoi la urma urmei
    Nu voia mea să fie!
    Am învăţat devreme
    Şi astăzi nu-i târziu
    Să cumpănesc în toate
    Cuvântul ce mă ştie
    Şi câteodată parcă
    Aşa aş vrea să fiu
    Nepăsător ca vântul
    Ce printre crengi adie...
    Şi Aerul acesta
    Pe care îl inspir
    L-au respirat odată
    Străbunii mei duruţi-
    Mai dă-mi putere, Doamne
    Şi unge-mă cu mir
    Să urc mereu spre-Acasă,
    Cu paşii mei desculţi...

    O caldă îmbrăţişare de tulnic transilvan,
    Horia, cel mic...

    RăspundețiȘtergere
  2. Din Vrancea mea de Vis şi Dor
    trimit spre Ţara Moţilor
    şi spre Ardealul, sfânt meleag,
    răcoarea brazilor, cu drag!

    Panciu, 22 iulie 2010

    RăspundețiȘtergere

salut